چهارمین نشست منظومه فرهنگ صلح با موضوع صلح و مهاجرین در مرکز سازمان ملل

گروه سفیران صلح و دوستى نشست چهارم منظومه ى فرهنگ صلح با موضوع صلح و مهاجرین در سالن کنفرانس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران را برگزار کردند. 

 

در این نشست که طیبه محمد مدیر گروه سفیران صلح و دوستى دبیرى آن را برعهده داشت اندیشمندان، هنرمندان و فرهیختگان حوزه هاى مختلف اجتماعى حضور داشتند و به مسائل پیرامون جامعه ى مهاجر پذیر و جامعه ى مهاجرین پرداخته شد. خانم دکتر ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران ضمن خوش آمدگویى پیام دبیرکل را به مناسبت روزجهانى مهاجرین قرائت نمود و نشست با توضیحات دکتر طیبه محمد در مورد نقش مهاجرین در انتقال فرهنگها و ارتباطات بین فرهنگى آغاز شد.

یارتا یاران بعنوان اولین سخنران نظریه ى مهاجرت و علت آن در ایران را بیان نمود.

دکتر بئاتریس سالاس از تجربیات خود در ایران گفت و در مورد ترجمه ى شاهنامه به زبان اسپانیایی توضیح داد.

استاد لورئیس چکناواریان سخنران بعدى بود که در مورد موسیقى و تاثیر مهاجرت بر انتقال مفهوم موسیقى در بین فرهنگها صحبت کرد. پرفسور حسین باهر با موضوع مولانا شاعر مهاجر سخنرانى کردند.

 

سپس آقاى امیر سمواتى تاثیر مهاجرین بر هنر سینما را مورد بررسى قرارداد و دکتر محمد بیگدلى با موضوع مهاجرت و ورزش سخنرانى نمود.

دکتر رالف لنگن صلح و مهاجرت را با موضوع زبان آموزى مطرح کرد و به زبان فارسى صحبت نمود.

او با طرح این موضوع که ما مردم دنیا اگر از هم شناخت داشته باشیم، هرگز با هم جنگ نمى کنیم، از صحبتهاى خود این نتیجه گیرى را نمود که ما اگر زبان و فرهنگ دیگر کشورها را بشناسیم حتماً دوستیهایمان بیشتر خواهد شد.


در پایان نشست دکتر على بابائی زاد با طرح موضوع حوضچه هاى ژنتیکى وبانکهاى ژنتیکى در بحث مهاجرت موضوع علمى مهاجرت و تغییر ساختار فکرى و بهینه سازى جامعه ى بشرى را مطرح کرد.


در حاشیه ى این نشست استاد عباس جمالپور توضیحاتى را در مورد نقش هنر در صلح و انتقال هنر توسط مهاجرین دادند

و سپس تابلوى صلح از سوى هنرمند ایرانى فرناز حقیقى با نام “صلح در حرکت کهکشانى”به مرکز اطلاعات سازمان ملل تهران اهداء گردید تا در روز جهانى مهاجرین، پیامى از صلح براى مهاجران و حرکت آنها در نظم جهان داشته باشد.

 

توسعه: وبتات

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سفیران صلح و دوستی محفوظ می باشد