در دهمین سال فعالیت گروه سفیران صلح و دوستى، خانه نقالان کوچک آغاز به کار کرد

در دهمین سال فعالیت گروه سفیران صلح و دوستى، خانه نقالان کوچک در مراسمی همراه با  تجلیل از استاد مرشد ابوالحسن خان میرزاعلى گشایش یافت. به گزارش روابط عمومى گروه سفیران صلح و دوستى، خانه ى نقالان کوچک در مراسم تجلیل از استاد مرشد ابوالحسن خان میرزاعلى گشایش یافت. این مراسم که توسط گروه سفیران صلح و دوستى و با حمایت موسسه ى فرهنگى اکو برگزار گردید با حضور مرشدان، هنرمندان، نقالان و شاهنامه خوانان برجسته ى کشور در موزه ى فرش رسام عرب زاده برگزار گردید.
در این مراسم، گروه مهرآفرینان سفیران صلح و دوستى از شهرستان بادرود با سرپرستى آقاى سعید یزدان مهر به اجراى نمایش چوگان به سه زبان پرداختند. سپس دکتر طیبه محمد موسس و مدیر گروه بین المللى سفیران صلح و دوستى ضمن خیرمقدم به ایراد سخنرانى پرداخت. او با تاکید براین مهم که هنر نقالى، یکى از برجسته ترین هنرهاى ایران باستان مى باشد و کودکان باید سالهاى سال ممارست و تلمذ در محضر استاد بنمایند و ادب و تواضع را سرلوحه ى زندگى خود نماید هدف از تشکیل خانه ى نقالان کوچک را به منظور داشتن مرکزى منسجم و اصولى با حضور تمام مرشدان صاحب سبک کشور ذکر نمود تا کودکان با دانش کامل این راه را بپیمایند.
در ادامه کودکان گروه سفیران صلح و دوستى به شش زبان، ابیاتی از داستانهاى مختلف شاهنامه را خواندند و مورد تشویق حضار قرار گرفتند.
دکتر بالازاده سخنران بعدى مراسم، به تشریح تفاوت شاهنامه خوانى و نقالى پرداخت. و سپس فهیمه باروتچى، یکى از بانوان برجسته ى نقال داستانى از شاهنامه را نقل نمود.
در پایان آیین تجلیل و رونمایی از تمبر اختصاصى استاد مرشد ابوالحسن خان میرزاعلى با حضور هنرمندان،مرشدان،نقالان و شاهنامه خوانان حاضر در مراسم برگزار گردید. در این مراسم هدایاى دکتر محمدمهدى مظاهرى ریاست محترم موسسه ى اکو، توسط طیبه محمد به مرشدان اهداء گردید.
در پایان مراسم، روز ٢٢ تیرماه ١٣٩٧ بعنوان اولین روز گشایش خانه ى نقالان کوچک نامگذاری گردید.

محسن میرزاعلی و مرشو ورمزیار در حال امضای تمبر یادبود

فهیمه باروتچی به اجرای نقالی پرداخت

فهیمه باروتچی به اجرای نقالی پرداخت

اجرای گروه سفیران صلح و دوستی با همراهی مرشد ورمزیار

حضور کیخسرو دهقان در آیین بازگشایی خانه نقالان کوچک

حضور حسن بصیری در آیین بازگشایی خانه نقالان کوچک

 

توسعه: وبتات

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سفیران صلح و دوستی محفوظ می باشد