جشنواره نقاشی کودکان بیمار با حضور وزیر بهداشت

جشنواره نقاشی کودکان بیمار با حضور وزیر بهداشت

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نقاشی کودکان بیمار که با حضور وزیر بهداشت، مسئولین، سفرا، اساتید و خانواده های کودکان بیمار از سراسر کشور، شامگاه پنج شنبه ۱۶ مهرماه ۹۴ همزمان با روز جهانی کودک در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد؛ در ابتدا دکتر نیما رضائی رئیس جشنواره، سخنان خود را به نام او که نقاش عالم است شروع کرد و گفت: پروازی که پیش روی ماست از رنگ؛ از کاغذهای رنگارنگ نقش بسته بر دیوار. رنگین کمانی ساخته ی دست کودکانی که درد را می شناسند و امید را بیشتر، کودکانی که پرواز می دانند.

وی یادآور شد: آثار برگزیده ی نخستین جشنواره بین المللی نقاشی کودکان بیمار با حمایت بیش از شصت نهاد پزشکی، هنری و علمی و مردمی در آستانه ی روز جهانی کودک با آثاری از کودکان جهان برگزار شد.

دکتر رضائی، تصریح کرد: حضورتان در این مراسم مهربانی شماست که رنگی تازه می دهد این همه رنگ را، تا با هم پرواز کنیم در میان ابرهای نقش بسته بر دیوار که سلامتی را برای همه آرزو می کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه، افزود: تجربه ی بودن در کنار کودکان بیمار نشان داده آن زمان که کودک بیمار و خانواده اش دست به کار شکست بیماری شوند و با امید به روزهای سلامتی بیاندیشند؛ روند درمان بهبود می باید.

وی در ادامه به روند برگزاری جشنواره و انتخاب آثار برگزیده اشاره کرد و افزود: دبیرخانه این جشنواره، ۹۲۸ اثر نقاشی از ۲۶ کشور دنیا را دریافت کرده است و آثار ارسال‌شده از سوی روان‌شناسان و روان‌پزشکان کودک و همچنین متخصصین آثار هنری در سه مرحله داوری شده است.

سپس دکترعلی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این که در بسیاری از منابع معتبر پزشکی به جای واژه علم پزشکی از لفظ هنر و علم پزشکی یاد می شود؛ تاکید کرد: از دید بنده هم که جراح هستم واقعاً کار پزشکی هنر محسوب می شود.

وی با بیان این که، پزشک باید تعامل خوبی با هنر برقرار کند تا بتواند در حرفه خود مفید و اثربخش واقع شود؛ گفت: در این فرصت مغتنم از تیم فعال دکتر رضائی و همکاران مرکز طبی کودکان تشکر ویژه دارم چرا که توانسته اند «هنر پزشکی» را به درستی هدایت و به بیماران روحیه مضاعف هدیه بدهند.

دکتر جعفریان، ادامه داد: بعد از بحث هنر پزشکی باید به تعهد حرفه ای خود پایبند باشیم، لازمه موفقیت کادر درمانی توجه به نیازهای بیماران است، البته همکاران در این حیطه آموزش هایی به صورت مدون دارند و همچنین در راستای تقویت آن در سازمان تلاش هایی صورت گرفته است.

پس از آن دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تشکر از برگزار کنندگان و حامیان این جشنواره؛ اظهار داشت: این یک جشنواره انسانی است که فرصتی زیبا و پسندیده ای برای با کودکان بودن را در اختیار ما قرار داده است.

وزیر بهداشت با ابزار تاسف از مرگ و میر و معلولیت کودکان، تصریح کرد: متاسفانه در دنیا در هر ساعت ۱۷ هزار کودک جان خود را از دست می‌دهند که بسیاری از این مرگ‌ها و معلولیت های کودکان قابل پیشگیری و بیماری آن ها قابل درمان است.

دکتر هاشمی با بیان این که، متاسفانه دنیای امروز از بعد انسانی جهان پسندیده‌ای نیست و ارزش‌های انسانی در آن کم‌رنگ شده است؛ خاطر نشان کرد: امیدوارم دنیای فردا که دنیای کودکانمان است از بعد انسانی و اخلاقی جهان زیباتر باشد و اخلاق و انسانیت محور تصمیم‌گیری سیاست‌مداران تمام دنیا قرار گیرد.

وزیر بهداشت با اشاره به نقاشی‌های که در این جشنواره از کودکان مشاهده کرده است؛ یادآور شد: متوجه شدم که کودکان بیش از پزشکان به پرستاران توجه دارند و واقعیت هم همین است چرا که پرستاران و پیش از مادران و پدران آن ها بیشترین زحمت را برای مراقبت از کودکان بیمار متقبل می شوند، امیدوارم آن طور که شایسته است از آنها تقدیر شود.

توضیح این که؛ در جریان برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار، «گروه بین المللی سفیران صلح و دوستی» به هنرنمایی پرداخته اند و در پایان مراسم به برگزیدگان سه آثار برتر چهار گروه سنی، گروهی و از نگاه تماشگران جوایز ارزنده و نفیسی اهداء شد. در ضمن ۲۰۰ آثار برتر در کتاب جشنواره به چاپ رسید.

  • نویسنده: isbkids
  • تاریخ: جولای 3, 2016
  • نمایش: 807
  • دسته: اخبار

توسعه: وبتات

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سفیران صلح و دوستی محفوظ می باشد