افتتاحیه جشنواره نقالان کوچک در کاخ موزه ملت سعدآباد

 

روزنامه اطلاعات

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری ایرنا

 

مراسم بزرگداشت «روز جهانی صلح» در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سعدآباد، این مراسم که به‌مناسبت روز جهانی صلح (۳۱ شهریورماه) برگزار شد، با خوش‌آمدگویی حمید وکیل‌باشی – دبیر جشنواره – آغاز شد. سپس محمدمهدی مظاهری – رییس موسسه فرهنگی اکو – به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دوری از افراطی‌گرایی در ترویج صلح اشاره کرد.

رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به مسائل روز دنیا، بویژه قتل عام ناعادلانه مسلمانان در میانمار، تعلیمات دینی را دارای نقش برجسته‌ای در ایجاد صلح دانست.

محمدرضا کارگر – مدیرکل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی و سرپرست مجموعه سعدآباد – در این مراسم به رابطه میان میراث فرهنگی کشورها و تمدن‌های باستانی با صلح اشاره کرد و گفت: ایران یکی از مهمترین کشورها و قدیمی‌ترین تمدن‌هایی است که نقش مهمی در ایجاد صلح، دوستی و انسان‌دوستی دارد. وقتی ما در ارتباط با میراث فرهنگی تمدن‌ها گفت‌وگو می‌کنیم، حب و بغض‌های فعلی از بین می‌رود و گفت‌وگو زبان صلح‌آمیزی به خود می‌گیرد.

از دیگر سخنرانان ویژه‌برنامه «روز جهانی صلح» فریدون جنیدی – ایران‌شناس، اسطوره شناس، پژوهنده فرهنگ و زبان‌های باستانی و رییس بنیاد نیشابور -، حسین باهر – جامعه‌شناس، بنیانگذار مکتب کنش‌شناسی و دبیر کل آکادمی مدیریت ایران – و طیبه محمد – سرپرست گروه سفیران صلح و دوستی – بودند.

در این برنامه، گروه نقالان کوچک بخش‌هایی از شاهنامه را به زبان‌های مختلف اجرا کردند و در پایان مراسم، از فعالان این جشنواره تقدیر شد.

در حاشیه این آیین، نمایشگاه «جامه صلح» در موزه پوشاک سلطنتی و نمایشگاه عکاسی با عنوان «چهره‌های زندگی» شامل آثار پژمان قنبرنژاد در مرکز هنری و نگارخانه سعدآباد افتتاح شدند.

افتتاحیه جشنواره نقالان کوچک در تاریخ ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۶ همزمان با بزرگداشت روز صلح در محل کاخ موزه ملت مجموعۀ فرهنگی تاریخی سعدآباد با حضور جمعی از بزرگان ادب و هنر و گروه سفیران صلح دوستی برگزار شد.

توسعه: وبتات

کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت سفیران صلح و دوستی محفوظ می باشد